Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Výšlap na Graukogel

Užijte si parádní výlet na Graukogel a kochejte se božským pohledem po okolí přímo z vrcholku. Nádherná procházka, která je doplněná skvělými atraktivitami.

Cesta na Graukogel je jedna z nejpopulárnějších turistických tras v okolí Bad Gastein. Nabízí krásné výhledy a výšlap není příliš namáhavý. Pokud chcete, můžete navíc nahoru vyjet lanovkou. Pro ty, kdo chtějí výstup absolvovat po svých, máme informace k celé trase.

Výchozí bod je dolní stanice sedačkové lanovky vedoucí na Graukogel. Je zde také k dispozici bezplatné parkování. Na konci parkoviště začíná trasa (číslo 525), která nejprve vede lesem po serpentýnách. Po asi 15 minutách se dostanete na křižovatku s cestou k hotelu Grüner Baum. Pokračujte však dále ve výstupu směrem k prostřední stanici lanovky - Mittelstation.

Cesta nejprve vede podél lyžařské sjezdovky a dvakrát ji křižuje. Tento úsek cesty nabízí krásné pohledy do Gasteinského údolí. Neváhejte proto dělat četnější pauzy a výhledy si pořádně vychutnat. Po asi hodině stoupání se dostanete ke stanici lanovky. Zde se opět nabízí možnost udělat přestávku v místním občerstvení nebo rovnou pokračovat dál.

Od Mittelstation cesta pokračuje za restaurací podél sjezdovky. Po necelé hodině dorazíte k trase lyžařského vleku a odtud to již není daleko k horské stanici. Od horské stanice máte krásný výhled na vrcholky Hüttenkogel a dále vpravo na Graukogel. Další úsek cesty vede nad horskou stanicí podél horské chaty a dále směrem k Hüttenkogel.

Jak se dostáváte do vyšších oblastí, ubývá podél cesty vegetace a otevírají se čím dál častější výhledy. Po asi dvaceti minutách chůze dorazíte k místu, kde se cesty rozdělují. Rovně cesta pokračuje směrem na Hüttenkogel a vpravo se stáčí směrem na Graukogel. Pokud si chcete cestu trochu prodloužit, můžete pokračovat směrem na Hüttenkogel. Kousek pod vrcholkem je totiž další odbočka, která nabízí druhou možnost cesty na Graukogel (tzv. Andreasweg). Zirbenweg je krátkou procházkou borovým hájem (až přes 400 let staré borovice) s mnoha místy pro příjemný odpočinek.

Pokud se chcete držet původní trasy, dejte se do prava a pokračujte rovnou na Graukogel. Cesta je postupně kamenitější a je těžší rozpoznat její značení. Cesta vede do kopce až k malému sedlu odkud se vám naskytnou první pohledy na druhou stranu Graukogelu. Můžete si užít výhledy na krásné jezero Reedsee či do údolí Kötschachtal. Cesta je odtud strmější a povrch obtížnější. Rozhodně doporučujeme jít celou trasu v kvalitních botách!

Nyní jste již skoro na vrcholku a některé části trasy jsou zabezpečeny lany. Finální část výstupu na vrchol je velmi kamenitá, ale její překonání stojí za to. Na vrcholku Graukogel stojí od 60. let kříž.

Délka trasy: 9,8 km

Přibližná doba jízdy: 6 hodin

Převýšení: 1 342 m

Obtížnost: střední

Pohodlné ubytování v Bad Gastein přímo v centru města - Residence AlpenHeart - si zarezervujte ještě dnes. Ubytovací kapacity se během sezóny plní rychle, proto příliš neotálejte!

Poznámka: Vždy se informujte o aktuálních podmínkách a případných změnách trasy a dodržujte bezpečností opatření pro pohyb na horách.